Lättläst

Lättläst

Detta är Olofströms kommuns webb-plats.

Olofströms kommun sköter barnomsorgen, 
skolorna och vården till de äldre. 
Kommunen har också hand om bibliotek och fritid. 

Olofströms kommun ligger i Blekinge län. 
Här bor ungefär 13 000 personer. 

Den här webb-platsen är lättläst. 
Du kan läsa om vilken hjälp 
du kan få av Olofströms kommun. 

Bredvid bilden ovan finns olika ord. 
Du klickar på det ord som du vill läsa mer om. 
Om du trycker på tillbaka kommer du till 
den sida som du var på innan. 
Du kan alltid få mer information 
genom att ringa kommunen 
på telefonnummer 0454-930 00 

Senast uppdaterad: 07 maj 2015