Land och vattenpass

Inför ditt besök hos oss

  • Om du är sjuk, även med milda symtom, ska du inte delta i aktiviteter alls, utan stanna hemma för att minska smittspridning. Du är välkommen åter när du har varit frisk i minst två dagar. Insjuknar du under ditt besök hos oss ska du gå hem direkt.
  • Vi vill uppmana personer i riskgrupper att följa folkhälsomyndighetens rekommendationer. Du kan läsa om mer om vad som gäller på Folkhälsomyndighetens hemsida.
  • Vänligen byt om hemma före och efter besök i gym eller vid andra aktiviteter som inte kräver att du duschar hos oss.
  • Vid bad är du välkommen att byta om hos oss och självklart duschar du före bad. Duscha gärna hemma efter ditt besök hos oss.
  • Dela inte vattenflaskor, munskydd eller liknande som kan överföra saliv.
  • Håll en god handhygien genom att tvätta händerna och/eller använda handsprit.
  • Torka alltid av utrustningen på gymmet nogsamt efter du använt maskinen.
     

Våra åtgärder

För att du ska vara aktiv på ett säkert sätt har vi vidtagit vissa åtgärder:

  • Vi städar toaletter och ytor som många rör vid fler gånger per dag än normalt.
  • Vi har valt att begränsa antal besökare för att inte för många ska vara på samma yta.
  • I gymmet finns utrustning utplacerad som du använder för att torka av utrustningen efter användandet.
  • I våra lokaler finns det goda möjligheter att tvätta händerna samt tillgång till handsprit.
     

Land och vattenpass

För att du ska vara aktiv på ett säkert sätt har vi vidtagit vissa åtgärder:

  • Vi har minskat antal deltagare på våra pass för att vi ska kunna hålla hjärtliga avstånd.
  • För att lättare veta vart man ska stå i Blå Salen finns det nu markeringar i golvet.
  • När vi använder oss av redskap så ska dessa desinfekteras innan och efter användning. Under COVID-19 kommer vi även att försöka använda färre redskap.
  • Landpass max 9 deltagare.
  • Vattenpass 25:an max 12 deltagare. Vattenpass Varmvattensbassängen max 15 deltagare.

Tack för att du minskar smittspridningen och håller hjärtligt avstånd till varandra!

Pass-regler och info

Boka tidigast 1 v innan och senast 1h innan passets start. Bokning görs på www.holjebadet.se Avboka alltid er plats om ni får förhinder, då kan någon annan få hoppa in och träna. Om du är sjuk, även med milda symtom, ska du inte delta i aktiviteter alls, utan stanna hemma för att minska smittspridning. Du är välkommen åter när du har varit frisk i minst två dagar. Insjuknar du under ditt besök hos oss ska du gå hem direkt.

Höstens pass vecka. 45 - 50 OBS! Att snabba ändringar kan ska med andledning av covid-19
Under lov och helgdagar kan det vara ändringar på våra landpass samt att våra vattenpassen är inställda..
Vecka 51 - 2  har vi ett nytt schema för våra vinterpass.
Vecka 3 - 17 Vårterminen (därefter körs majpass och sedan sommarpass).

För anmälan klicka här!

Priser
85 kr för dagsbiljett med entré till Holjebadet samt pass.
40 kr för passbiljett för de som redan har abonnemang hos oss. 

Klippkort:  Gå 12 gånger - betala endast för 10 gånger 850 kr (gäller i 2 år från inköpsdatum och är opersonliga)

För åskortspriser klicka på här! 

Hösterminen 2020

Måndag Tisdag Onsdag Torsdag Fredag Lördag Söndag
      AQUA Express**
06:30-07:00
     
   

AQUA Bas  Express**

12:15-12:45

       
Bodywork Skivstång
16:30-17:15
         

 

Spinn
17:20-18:05

AQUA Medel
18:00-18:45

Global Yoga
17:00-17:45
Emma

       
Bodywork Skivstång
18:15-19:00
  Bodywork Tabata
/I
ntervallträning
18:15-19:00
       
Spinn
19:05-19:50
    AQUA Fys
18:00-18:45
     

**Express-pass ingår i ditt årskort

 

Passbeskrivning

Vattenpass

Aqua Bas - Ett vattenpass för dig som vill träna upp hela kroppen i varmt vatten till härlig musik. Redskap kan förekomma.

Aqua Medel - Ett vattenpass till musik med redskap. Du tränar styrka, kondition och koordination. Ett lite tuffare pass än Aqua Bas.

Aqua Fys - Vattenträning för dig som vill ha ett riktigt konditions och styrke krävande pass. Du tränar på olika djup med eller utan redskap till fartfylld musik. Detta pass kan varieras med Aqua Fys Cirkel som är ett stationspass. Syns vid bokning.

Mermaid Fitness - Ett fantastiskt roligt pass där du från start jobbar mycket med bålmuskulaturen då du tar dig fram i vattnet med en sjöjungfrustjärt. Förkunskap - simkunnig och våga dyka. Kan bokas som gruppaktivitet.

Aqua float yoga - passar dig som både vill finna lugn och avslappning samtidigt som du vill ha ett styrketränings pass för hela kroppen. Detta pass är en träning för balanssinnet då vattnet ständigt är i rörelser. Genom att du utmanas med att hålla fokus och närvaro under hela passet för att inte trilla ner i vattnet.

Landpass


Global Yoga - Denna yogaform är anpassad till 2000-talets människa, där fysiska utmaningar varvas med mentala intentioner. Tekniker från både öst och väst blandas här i denna yogaklass med precision och flöde. Vid start och slut på klassen rekommenderas strumpor och tröja då det kan upplevas som kyligt i lokalen.

Bodywork Skivstång - Ett styrkepass där du jobbar med kroppens som redskap. Här kommer du även få använda hantlar och skivstänger för att få den bästa träningen. Du väljer själv hur mycket du ska lägga på stången.

Bodywork - Cirkelträning, intervallträning - Övningar för hela kroppen utförd på olika stationer. Hantlar, skivstänger, hopprep, kettlebels m.m. Under passet blandar vi styrka, balans och kondition på ett roligt och utmanande sätt.
Under COVID-19 kommer cirkelträningen ske på stället för att undvika att vi delar på redskap och på så sätt minskar eventuell smittspridning mellan deltagare.

Spinn - Passar alla åldrar och konditionsnivåer. Du cyklar i grupp med ledare till fartfylld musik. Passar alla som vill ha effektiv förbränningsträning.

Senast uppdaterad: 06 oktober 2020