Provtagning av dricksvatten
Från och med 1 juni 2026 ändras hanteringen av vattenprover, detta efter beslut av Miljöförbundet Blekinge Väst.
Från och med 1 juni 2026 är det inte längre möjligt att hämta provtagnings-kit som privatperson med egen brunn. Som privatperson får du beställa detta via Miljöförbundet Blekinge Västs webshop.
Det kommer fortsatt vara möjligt att lämna in vattenprover för analys till kommunhuset i Olofström.
Provtagning av dricksvatten, Miljöförbundet Blekinge väst Länk till annan webbplats.
Publicerad: 1 juni 2026
Lämna synpunkter på sidan
Skriv ut