Provtagning av dricksvatten

Från och med 1 juni 2026 ändras hanteringen av vattenprover, detta efter beslut av Miljöförbundet Blekinge Väst.

Från och med 1 juni 2026 är det inte längre möjligt att hämta provtagnings-kit som privatperson med egen brunn. Som privatperson får du beställa detta via Miljöförbundet Blekinge Västs webshop.

Det kommer fortsatt vara möjligt att lämna in vattenprover för analys till kommunhuset i Olofström.

Provtagning av dricksvatten, Miljöförbundet Blekinge väst Länk till annan webbplats.

Publicerad: 1 juni 2026