Konsumentvägledning

Konsumentvägledningen kan informera Olofströms kommuns konsumenter och näringsidkare om konsumenträtt och ge hjälp vid klagomål i samband med konsumentärenden. Det handlar om hjälp till självhjälp.

Kommunens konsumentrådgivare erbjuder kostnadsfri rådgivning för alla konsumenter och näringsidkare i Olofströms kommun.

Här kan du bland annat få:

  • Veta dina rättigheter som konsument
  • Råd före köp
  • Information och stöd när du vill klaga på en tjänst eller på något du köpt

Vad kan du få rådgivning om?

Det kan gälla ett bilköp som inte blev som du tänkte dig, en husrenovering, en telefonförsäljning eller en felaktig faktura. Du kan också få råd om vad du bör tänka på inför ett köp, t ex innan du ska anlita en hantverkare eller köpa bil.

För besök, ring och boka en tid

Från och med den 14 mars 2022 har konsumentvägledningen på Olofströms kommun ändrade telefontider:

  • Måndagar kl. 13-16
  • Onsdagar kl. 9-12

Kontakt

Konsumentvägledning
Telefon: 0454-935 00
E-post: konsument@olofstrom.se

Publicerad: 27 juli 2020

Uppdaterad: 11 mars 2022