Synpunkter och klagomål

Olofströms kommun strävar ständigt efter utveckling och förbättring. Men vi behöver din hjälp för att vi ska bli ännu bättre. Därför är dina synpunkter otroligt viktiga för oss.

Olofströms kommun har rutiner för att ta emot och utreda synpunkter gentemot aktuella verksamheter. Här kan du som barn, elev, vårdnadshavare, vårdtagare, brukare, anhörig eller annan kommuninvånare framföra synpunkter.

Lämna synpunkt, klagomål eller förslag

Du kan skicka dina synpunkter eller klagomål till oss genom att använda vår e-tjänst. Det du skickar kommer att diarieföras, sammanställas och användas som en del i vårt arbete för att förbättra kommunens service.

Vi kommer bekräfta att vi tagit emot ditt meddelande inom två arbetsdagar och om du väljer att lämna ditt namn och kontaktuppgifter så kommer vi höra av oss inom fem arbetsdagar. Du får även veta vem som har hand om ditt ärende.

OBS! Om du vill ha svar kom ihåg att lämna uppgift om din e-postadress eller ditt telefonnummer.

Synpunkter, klagomål och förslag, e-tjänst Länk till annan webbplats.

Anonymitet

Du har rätt till att vara anonym när du lämnar synpunkter till oss. För att vara anonym kan du antingen skriva ut och fylla i vår blankett och skicka till oss genom traditionell post, eller använda vår e-tjänst och ange ”anonym” i samtliga fält.

Om du väljer att vara anonym kan vi tyvärr inte skicka svar till dig, men hanterar ändå ärendet.

Klagomål och synpunkter, blankett Pdf, 515.5 kB, öppnas i nytt fönster. (Pdf, 515.5 kB)

Personangrepp

Vi väljer att bortse från kränkande personangrepp. Dina inlägg behandlas på samma sätt som annan inkommande post enligt gällande lagstiftning.

Kontakt

Medborgarcenter
Telefon: 0454-930 00
E-post: medborgarcenter@olofstrom.se

Meddela fel på sidan

Senast publicerad: